بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
بررسی پلی استیشن ۵ | فت بخریم یا اسلیم؟
درصورتی‌که می‌خواهید کنسول بازی ps۵ slim را بخرید، باید تفاوت‌هایی که این محصول با مدل فت دارد را بلد باشید. مدل فت در واقع نمونه پایه این کنسول بوده و قابلیت‌های زیادی دارد.
کد خبر : ۲۸۲۲۹۲
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، درصورتی‌که می‌خواهید کنسول بازی ps۵ slim را بخرید، باید تفاوت‌هایی که این محصول با مدل فت دارد را بلد باشید. مدل فت در واقع نمونه پایه این کنسول بوده و قابلیت‌های زیادی دارد. تفاوت‌هایی که میان این مدل‌ها می‌بینیم، کمتر در سخت‌افزار بوده و بیشتر در ظاهر آن‌ها خلاصه می‌شود.

البته قیمت این کنسول‌ها نیز با هم تفاوت‌هایی دارند. شما باید قبل‌از خرید هرکدام از این کنسول‌ها، مشخصات فنی این مدل‌ها و تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند را به‌طور کامل بررسی کنید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا نکاتی که برای خرید این دستگاه‌ها و مقایسه آن‌ها وجود دارند را به شما ارائه دهیم.

PS۵ FAT چه کنسولی است؟

سوالی که باید در همین ابتدا پاسخ دهیم این است که کنسول ps۵ FAT چیست؟ در کنار ps۵ slim مدل‌های بسیار زیادی از این محصول در بازار وجود دارند. البته مدل اسلیم پی اس فایو بعد‌ها معرفی شد و توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند.

باید گفت که نسخه فت در واقع همان مدل پایه و استاندارد این کنسول است. مدل‌های استاندارد پی اس فایو که در سال ۲۰۲۴ تولید شده‌اند را با نام FAT می‌شناسند. این مدل تمام ویژگی‌های کنسول را داشته و ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تکمیل است.

معرفی کنسول PS۵ Slim

در کنار کنسول فت، نسخه دیگری به نام اسلیم برای این محصول تولید شده است. در واقع ps۵ slim یکی از جدیدترین نسخه‌های این کنسول است که قابلیت‌های فراوانی دارد و به‌عنوان یک مدل مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تر به‌شمار می‌رود.

ویژگی‌هایی در کنسول اسلیم وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به تفاوت طراحی با مدل فت اشاره کرد. برخی از مدل‌های این دستگاه بدون درایو نوری ارائه شده و به همین دلیل وزن کمتری دارند و فضای کوچک‌تری را نیز اشغال می‌کنند. شما قادر هستید کنترلر‌های جدید دوال سنس سونی را به‌سادگی به این مدل متصل کنید.

آیا سخت‌افزار و عملکرد کنسول PS۵ SLIM و FAT متفاوت است؟

این سوال بسیار مهم بوده و مشتریان زیادی آن را پرسیده‌اند. باید گفت که با انجام تست‌های مختلف متوجه شده‌ایم که تفاوتی میان سخت‌افزار و نحوه عملکرد کنسول‌های ps۵ slim و فت وجود ندارد. اگر مشخصات فنی این مدل‌ها را مشاهده کنید نیز، تفاوتی از این نظر پیدا نمی‌کنید.

خلاف سری PS۴، در کنسول سری ۵ سونی مدل‌های اسلیم با استاندارد ازنظر سخت‌افزار و قابلیت‌های پردازشی توانی ندارد. این یعنی هر ۲ قادر هستند جدیدترین بازی‌ها را در کیفیت ۴K با بالاترین نرخ فریم و Ray-Tracing اجرا کنند.

تفاوت‌های PS۵ فت با اسلیم

بررسی پلی استیشن ۵ | فت بخریم یا اسلیم؟

برای اینکه راحت‌تر از میان مدل‌های ps۵ slim و FAT یکی را برای خرید انتخاب کنید، پیشنهاد ما این است که مقایسه‌ای دقیق میان آن‌ها انجام دهید. در این مقایسه تفاوت‌هایی دیده می‌شود که قطعا نظر خریداران را جلب می‌کنند. این تفاوت‌ها را باید بدین صورت دانست.

قابلیت تعویض درایو نوری در هر شرایط

یکی از پراهمیت‌ترین تفاوت‌هایی که در بین ps۵ slim و مدل فت وجود دارد، این است که می‌توانید مدل‌های اسلیم را در نوع دیجیتالی تهیه کنید. این ویژگی در مدل‌های فت یا همان استاندارد نیز وجود دارد! اما باید گفت که یک تفاوت مهم در این بخش است.
در مدل‌های فت اگر نسخه دیجیتالی یا استاندارد را تهیه کنید، امکان تغییر درایو نوری وجود ندارد، درحالی‌که در مدل‌های اسلیم این قابلیت برای شما به‌وجود آمد که در هر زمان، درایو نوری را حذف یا اضافه کنید. این یعنی اگر مدل دیجیتال را خریداری کردید، قادر هستید با تهیه درایو نوری مدل اسلیم آن را به کنسول خود اضافه کنید.

حرارت خارج شده از ps۵ فت و اسلیم

اگر بخواهیم کنسول‌های ps۵ slim و FAT را ازنظر عملکرد با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که میزان حرارت خارج شده در هرکدام از این مدل‌ها متفاوت است. اگر به بخش ورودی هوا و فن اگزاست‌های این کنسول‌ها توجه کنید، می‌بینید که مدل اسلیم، کنسول گرم‌تری است. در واقع به سونی برای این‌که بتواند ابعاد کوچک‌تر و وزن سبک‌تری را برای این کنسول به‌ارمغان بیاورد، فن‌های کمتری در آن قرار داده است. این موضوع باعث شده تا عملکرد خنک‌کننده در مدل فت استاندارد بهتر باشد.

نویز تولید شده در پی اس فایو فت و اسلیم

موردی مهم که باید برای کنسول‌های ps۵ slim و فت در نظر داشته باشید، نویز تولید شده در آن‌ها است. باید گفت که صدای تولیدشده توسط این دستگاه‌ها با هم یکی بوده و هر دوی آن‌ها صدای کمی تولید می‌کنند. البته باید گفت که در برخی شرایط مشاهده شده که این موضوع در نسخه استاندارد، کمی افزایش پیدا می‌کند.

کدام یک را بخریم؟ پی اس فایو فت یا اسلیم؟

سوالی که در این قسمت پیش می‌آید این است که خرید ps۵ slim بیشتر می‌ارزد یا فت؟ درصورتی‌که می‌خواهید تجربه‌ای جدید از مدل‌های به‌روز کنسول را کسب کنید، پیشنهاد ما این است که سراغ مدل‌های اسلیم بروید. مدل اسلیم علاوه‌بر داشتن طراحی مدرن‌تر، وزنی سبک و ابعادی کوچک دارد. ازطرف‌دیگر تفاوت‌های کمی ازنظر سخت‌افزار دارد و همان بازی‌ها را با کیفیت خوبی اجرا می‌کند. همچنین می‌توانید با خرید نسخه دیجیتالی آن، قیمت کمتری نیز برای یک کنسول نسل ۹ بپردازید.

خرید مدل‌های مختلف کنسولPS۵

بررسی پلی استیشن ۵ | فت بخریم یا اسلیم؟

خرید کنسول‌های ps۵ slim و FAT از یک فروشگاه معتبر مانند دیجی‌کالا واجب است. چنین فروشگاه‌هایی محصولات اصلی که از تامین‌کنندگان برتر خریداری شده‌اند را در اختیار شما قرار داده و قیمتی عالی به شما ارائه می‌دهند. می‌توانید مدل‌های متفاوت این دستگاه را از دیجی‌کالا به‌صورت آنلاین سفارش دهید.

جمع‌بندی

مدل‌های مختلفی از کنسول پی اس فایو وارد بازار شده که ps۵ slim و FAT از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌روند. مدل‌های فت در واقع همان کنسول‌های استانداردی هستند که از همان ابتدا معرفی شده‌اند.

خلاف این مدل‌ها، مدل اسلیم به‌تازگی معرفی شده و ویژگی‌های عالی دارد. بدنه جذاب‌تر، طراحی کاربردی، وزن سبک و قابلیت تعویض درایو نوری از قابلیت‌هایی هستند که این محصول پرفروش آن‌ها را دارد. برای اینکه قادر به خرید هرکدام از مدل‌های این کنسول باشید، پیشنهاد می‌کنیم که به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا رفته و سفارش خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید.PS۵

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر